Isot mediatalot yhteistyöhön mediankäytön mittaamisessa

Suomen suurimmat mediatalot aloittavat yhteistyön mediankäytön mittaamisen kehittämiseksi.

Hankkeen johdossa ovat aluksi Alma Media, Sanoma Media Finland, Yleisradio ja MTV.  

Kun mediankäyttö siirtyy digitaalisiin kanaviin, sen mittaamiseen tarvitaan mediatalojen mukaan entistä tehokkaampia menetelmiä.  

Tavoitteena on ymmärtää nykyistä paremmin mediankulutuksen kokonaisnäkymää.  

-Haluamme varmistaa, että meillä on mittarit kehittää suomalaiselle mediankäyttäjälle mahdollisimman kiinnostavia monikanavaisia sisältöjä sekä mainostajille relevantteja ratkaisuja, linjaa Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pekka Soini mediatalojen yhteisessä tiedotteessa.  

Kehityshanke on muutaman vuoden mittainen. Sen tekemiseen kootaan asiantuntijaryhmä.  

Hanke ei merkitse sitä, että media-alan nykyisiä mittausjärjestelmiä oltaisiin lopettamassa. Uutta mallia kehitetään niiden rinnalla.  

Lue myös:

    Uusimmat