Internet-mainonta kasvaa ripeästi

Mainonnan määrä suomalaisissa tiedotusvälineissä lisääntyi tammi-syyskuussa 11,9 prosenttia vuotta aiemmasta, ilmenee Suomen Gallup-Mainostiedon julkaisemista tiedoista.

Eniten eli 119 prosenttia lisääntyi internetin välittämä mainonta. Markoissa laskettuna internetin osuus on yhdeksän miljoonaa markkaa koko 3,8 miljardin mainoskakusta. Toiseksi eniten eli lähes 46 prosenttia kasvoi elokuvissa esitetty mainonta, jonka osuus oli seitsemän miljoonaa markkaa.

Suurimman palan mainoskakusta haukkaavat sanomalehdet, joiden osuus oli 2,2 miljardia markkaa. Sanomalehtimainosten määrä lisääntyi 12 prosenttia tammi-syyskuussa vuotta aiemmasta. Aikakauslehtien osuus kasvoi 19 prosenttia 522 miljoonaan markkaan, radion osuus 20 prosenttia 125 miljoonaan markkaan ja televisiomainosten määrä kuusi prosenttia 812 miljoonaan markkaan. Ulkomainosten kuten julkisissa liikennevälineissä olleiden mainosten määrä kasvoi reilut 10 prosenttia 127 miljoonaan markkaan.
(STT-Reuters)

Lue myös:

    Uusimmat