HS: Schibsted ei korota Alma-tarjoustaan

Schibstedin tekemä tarjous Alma Mediasta on voimassa alkuperäisen aikataulun mukaisesti maanantaihin asti. Konsernijohtaja kuitenkin myöntää, että taistelu on ohi.

Norjalainen mediakonserni Schibsted ei korota omaa tarjoustaan suomalaisesta viestintäyhtymästä Alma Mediasta. Schibstedin tekemä tarjous on voimassa alkuperäisen aikataulun mukaisesti eli maanantaihin, jolloin pidetään Alma Median ylimääräinen yhtiökokous.

Schibstedin konsernijohtaja Kjell Aamot toteaa Helsingin Sanomissa, ettei hänen yhtiönsä ole koskaan edes aikonut lähteä hintakilpailuun. Aamot myöntää, että taistelu Almasta on nyt ohi. Hän on pahoillaan siitä, että ruotsalainen mediakonserni Bonnier ja ruotsalainen pääomasijoittaja Proventus paloittelevat Alman.

Bonnierin ja Proventuksen tarjouksessa Alma myy televisiotoiminnan ja ruotsalaisen TV4-kanavan osakepotin ruotsalaiselle yhteenliittymälle, joka puolestaan myy samanaikaisesti omat Alma-osakkeensa Almanova-yhtiölle. Sen jälkeen Almanova tekee lunastustarjouksen Alman lopuista osakkeista ja jatkaa sen jälkeen taas Alma media -nimellä pörssiyhtiönä, joka keskittyy lehtien kustannustoimintaan.

Schibstedin Kjell Aamot uskoo kuitenkin, että yhteistyö Bonnierin kanssa sujuu tulevaisuudessa mutkitta. Schibsted omistaa osan Ruotsin suurimmasta kaupallisesta televisiokanavasta TV4:stä.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat