"Hopeasurffaajat" rynnistivät nettikauppoihin

Maksupalveluita tarjoavan Klarnan mukaan "hopeasurffaajien" eli yli 65-vuotiaiden aktiivisten internetin käyttäjien määrä kasvaa verkkokaupoissa. Iäkkäimmät käyvät ostoksilla yleensä aamu- ja iltapäivisin.

Yli 65-vuotiaiden verkkokauppa-asiakkaiden määrä on kasvanut vuodessa 112 prosenttia, selviää Klarnan tuoreista tilastoista. Iäkkäimpien määrä lisääntyy yli kaksi kertaa nopeammin nuorempiin verrattuna.

Naiset johtavat verkkokauppaa myös yli 65-vuotiaiden ikäryhmässä. Esimerkiksi Ruotsissa ja Saksassa miehet ovat enemmistö verkkokauppaa hyödyntävistä senioreista.

Ikä vaikuttaa ostoksiin

Hopeasurffaajat käyvät verkkokaupoissa yleensä kello 9–15 aikana, kun muut tekevät verkko-ostoksia iltaisin.

Ikä näkyy myös tuotevalinnoissa ja ostoskäyttäytymisessä. Esimerkiksi vapaa-ajan tuotteet ja kauneustuotteet kiinnostavat enemmän kuin nuoria. Luonnollisesti taas lasten tuotteet eivät juuri vanhempaa ikäpolvea kiinnosta. Sen sijaan viihde ja siihen liittyvät tuotteet ovat yhtä suosittuja nuorten ja vanhempien kesken.

Lue lisää:

MTV3 Koti:

Lähde: Deski

Kuva: Shutterstock

(MTV3)

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja