Hömppätietoa vaatteista: Aiheuttaako pukeutuminen estoja?

Täytyy myöntää, että välillä seksi maistuu ihan puulta. Ainakin, kun siitä joutuu jatkuvasti työkseen kirjoittamaan ja pöyhimään hyvinkin kuivakkoja tutkimuksia. Siispä seksi saa nyt hetkeksi jäädä. Tällä kertaa tarraudun kiinni vaatteisiin ja kerron niistä hömppätietoa. Mitä hömppätieto oikein on? Se selviää jutun lukemalla.

1. Häiritseekö sinua, jos miehen alusasujen sisäpinnalla on vauhtiviivat edessä ja takana? Mikäli, niin silloin kannattaa suosia naimisissa olevia miehiä. Tilastojen mukaan aviossa olevat miehet vaihtavat alushousuja kaksi kertaa niin usein kuin sinkkumiehet.

2. Naiset voivat kesäisin ainakin taata jalkojensa raikkauden. Ukrainalainen firma on nimittäin kehittänyt tuoksuvat sukkahousut. Sukkahousuja on tarjolla kolmella eri tuoksuversiolla: raikas, kukkaistuoksu ja talkki. Tuoksun luvataan säilyvän sukkahousuissa viiden pesukerran verran.

3. 41 prosenttia miehistä suosii perinteisiä lyhytpunttisia alushousuja, joiden perusversio kehitettiin 1920-luvun lopulla. Sepaluksella varustetut housut toi markkinoille Jockey vuonna 1935. Ennen 1920-lukua miesten jalkoja olivat koristaneet ainoastaan pitkäpunttiset alushousut. Yllättävää kyllä, vain 12 prosenttia miehistä hankkii jalkoihinsa boxerit. Boxerit saivat alkunsa Yhdysvaltojen armeijan kesäunivormusta ja levisivät Eurooppaan toisen maailman sodan aikana.

4. 37 prosenttia naisista käyttää bikinejä ja 17 prosenttia niin sanottuja boyshortseja eli miesten lyhyiden alushousujen mallisia pikkuhousuja.

5. Yhdysvalloissa tehty tutkimus osoittaa, että ihmisen luonne vaikuttaa huomattavassa määrin hänen vaatevalintoihinsa. Vaatetuksestaan tarkat miehet ovat muita harkitsevampia ja sovinnaisempia. Miehet, joiden mielestä vaatteilla ei ole suurempaa merkitystä, ovat hyvinkin määrätietoisia ja itsenäisiä. Käytännöllisistä vaatteista pitävät miehet ovat muita estyneempiä ja varovaisempia mutta silti tyytymättömiä ja kapinallisia. Kauniita vaatteita arvostavat miehet ovat kilpailuhenkisiä, voimakastahtoisia, analyyttisiä ja vakavamielisiä.

6. Pukeutumisestaan hyvinkin tarkat naiset ovat estoisia ja ahdistuneita, mutta myös ystävällisiä ja myötätuntoisia. Pukeutumisestaan vähemmän tarkat naiset ovat voimakastahtoisia, itsenäisiä ja hallitsevia. Vaatteiden käytännöllisyyttä arvostavat naiset ovat itsevarmoja, seurallisia, innostuneita ja älykkäitä. Kauniit vaatteet kiinnostavat itsenäisiä, itsekeskeisiä ja miehistä riippumattomia naisia. Kiinnostus kirkkaita värejä ja rohkeita tyylejä kohtaan kertoo sekä miehen että naisen itsevarmuudesta, seurallisuudesta ja riippumattomuudesta.

7. Tiesitkö, että uudenvuoden aattona italialaiset käyttävät punaisia alusasuja, argentiinalaiset pukevat ylleen pinkit alusasut ja brasilialaiset hankkivat aattoa varten uudet alusvaatteet.

8. Zürichissä pidetyssä psykiatrian konferenssissa esitettiin tutkimus, jossa oli selvitetty solmion ja miehen persoonallisuuden yhteyksiä. Leveäraitaisen solmion valitsee mies, joka on vakavamielinen, pidättyvä ja harkitseva, mutta suhtautuu elämään positiivisesti. Skottiruutuisen solmion valitsee mies, joka on ajatuksiltaan yksinkertainen ja suoraviivainen, hiukan arka solmimaan uusia suhteita, mutta kuitenkin nopeasti sopeutuva, seurallinen ja iloinen. Tämä mies pitää urheilusta ja erityisesti vauhdista.

Pilkkuja ja ympyröitä solmioonsa haluaa mies, joka on eristäytyvä. Hänellä on runsaasti mielikuvitusta ja itsevarmuutta. Hän pitää tieteellisestä työstä, on pikkutarkka ja luottaa ihmisten hyveellisyyteen. Kirkkaanväriset solmiot miellyttävät pinnallisia, itsetietoisia, miehisestä ylpeydestään helposti loukkaantuvia, aloitekykyisiä ja optimistisia miehiä. Kurinalaiset ja tarmokkaat puurtajat käyttävät tummansävyisiä solmioita. Kudottua solmiota pitävät miehet ovat käytännöllisiä, mukavuudenhaluisia, porvarillisia, mutta kuitenkin arkipäiväisiä.

9. Ainakin Yhdysvalloissa luulisi kaikkien isoista rinnoista pitävien miesten olevan mielissään. Vuonna 1991 yhdysvaltalaisen naisen keskimääräinen rintaliivin koko oli 34B ja nykyään se on 36C.

Tämä siis oli hömppätietoa.

Teksti: Kari Heusala

Kuvat: Shutterstock

Lue myös:

    Uusimmat