Helsinginareena ja jääkiekko parhaat sponsoroinnin kohteet

Helsinginareena ja jääkiekkojoukkue Jokerit ovat markkinointiväen mielestä kiinnostavimmat kohteet urheilusponsoroinnissa. Mielipide selvisi tutkimuksessa, jonka Taloustutkimuksen teki loppukeväästä.

Tutkimus julkistettiin tänään Sotkamossa järjestetyssä Urheilumarkkinointi 97-seminaarissa. Tutkimuksen tilasi Finnish Flash ry, joka on mm. Teemu Selänteen perustama urheilun eräänlainen hyväntekeväisyysjärjestö.

Sponsorointikohteena parhaaksi noteerattiin Helsinginareena. Jääkiekon MM-kisat, Pori Jazz Festival ja Savonlinnan Oopperajuhlat sijoittuivat seuraaville sijoille. Muut tilaisuudet tai markkinapaikat kymmenen parhaan joukossa olivat Thunder-autokilpailu Helsingissä, Turku-halli, Ateneum, Jyväskylän Suurajot, Punkaharjun Retretti ja jääkiekon SM-liiga.

Huippu-urheilua harjoittavista urheiluseuroista kiinnostavimmaksi noteerattiin jääkiekkokolmikko Jokerit, TPS ja HPK. Seuraavalle sijalle ylsi Lahden Hiihtoseura ennen Helsingin IFK:ta.

Kansallislajin pesäpallon lippulaiva Sotkamon Jymy oli kuudes ennen Torpan Poikia (koripallo), Liiga Ilvestä (jääkiekko), HJK:ta (jalkapallo) ja Puijon Hiihtoseuraa.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat