Hautausala tähtää Internetiin

Hautausalan järjestö International Cemetery and Funeral Association on pitänyt tälläviikolla vuosikokouksestaan Yhdysvalloissa. Kokouksessa suunniteltiin myös uutta tapaa hyödyntää verkkokauppaa. -Internet on ollut melkoinen riski monille yrittäjille, mutta meille suurempi riski on jättää verkon tuomat mahdollisuudet hyödyntämättä, sanoo Rachel Myers verkossa toimivasta hautaustoimisto Forethought.com:ista.

Myers piti kokoontumisen ensimmäisenä päivänä puheen Internetin hyödyntämisestä hautausalalla. Hänen mukaansa 90 prosenttia kuluttajista pitää ajatusta Internetin käyttämisestä tiedonlähteenä hautajaisia suunnitellessa hyvänä.

Tällä hetkellä Internetiä hyödyntää tietolähteenä Yhdysvalloissa vain noin kolme prosenttia hautajaisia suunnittelevista ihmisistä. Monet hautausalalla työskentelevät olettavat lukumäärän kuitenkin kasvavan nopeasti. Forethought.com:in mukaan vanhemmat amerikkalaiset ovat Internetin innokkaita käyttäjiä. Yli 55-vuotiaiden verkkokäyttäjien määrän on ennustettu yli kolminkertaistuvan vuoden 1999 11 miljoonasta 34 miljoonaan vuoteen 2004 mennessä.

Hautaustoimistoilla on nyt mahdollisuus saada uusimmat tuotteensa näytille Internetiiin. Tänä vuonna monet ohjelmistotalot ovat esitelleet tuotteitaan hautaustoimistoille uurnien, ruumisarkkujen, hautarakennusten, lasimaalausten ja hautapatsaiden valmistajien lisäksi.
(MTV3-Reuters)

Lue myös:

    Uusimmat