Hätäkeskukset eivät vastaa puheluihin aivan tavoiteajassa

Hätäpuheluista 85 prosenttiin vastataan tavoiteajassa eli kymmenessä sekunnissa, kertoo Hätäkeskuslaitoksen toiminnan puolivuotisraportti. Tämän vuoden tavoite on, että hätäkeskukset vastaavat 86 prosenttiin puheluista kymmenessä sekunnissa.

Puheluihin vastaaminen on kuitenkin nopeutunut. Viime vuoden samaan ajankohtaan verrattuna vastausaika on parantunut yli yhdeksän prosenttiyksikköä.

Kuusi hätäkeskusta viidestätoista saavutti vastausprosenttitavoitteen. Viime vuonna siinä onnistui vain yksi hätäkeskus.

Tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla kaikki 15 hätäkeskusta ottivat vastaan yhteensä vajaat kaksi miljoonaa ilmoitusta. Näistä noin 1,5 miljoonaa oli hätäpuheluita.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat