Fortum myöntää: Tiedonkulussa ollut ongelmia

Tuhansia Fortumin asiakkaista on kärvistellyt jo päiväkausia ilman sähköä. Yhtiön tietämättömyys sähköjen palautumisesta on ärsyttänyt ja ihmetyttänyt asiakkaita.

Kaikki asiakkaat eivät myöskään ole päässeet sähköyhtiön puhelinpalveluun läpi lainkaan.

Tänään Fortumista kerrottiin, että kaikkiin vakituisiin asuntoihin palautuu sähköt keskiviikkoon mennessä. Toimitusjohataja Tapio Kuula myöntää, että tiedonkulussa on ollut puutteita.

– Tämä on ollut ilmanmuuta suurin pullonkaula ja erittäin valitettavaa asiakkaiden näkökulmasta, mutta myös olosuhteet ovat olleet erittäin poikkeukselliset, Kuula sanoo.

Fortumin mukaan yhtiö on käyttänyt korjaustöissä kaikkia markkinoilla käytössä olevia resursseja.

– Ehkä konkreettisin ja nopein johtopäätös, mitä myrskystä tehdään on se, että me tulemme merkittävästi lisäämään väliaikaisratkaisuin omaa asiakaspalvelukapasitettia ja siihen liittyvää tiedonsiirtokapasitettia, Kuula kertoo.

Sähkökaapeliden rakentaminen maan alle Ruotsin tapaan on Kuulan mielestä Suomessakin oleellisin ratkaisu myrskyjen aiheuttamiin ongelmiin.

– Maakaapeloinnin lisääminen on mielestäni tärkein ja merkityksellisin toimenpide, millä näitä voidaan vähentää. Suomessakin siitä varmasti tullaan käymään oikein rakentava keskustelu.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat