Finnairin mainokset syyniin

Kuluttajavirasto aikoo tutkia Finnairin hintauudistukseen liittyvän mainoskampanjan.

Kuluttajaviraston mukaan Finnairin mainoksista saattaa syntyä mielikuva todellista halvemmista lennoista.
Innokas matkan ostaja saattaa siis ensisilmäyksellä tulkita ilmoitusta väärin. Näkyvimmät hinnat ovat sisältävät vain menon, ja lisäksi edellyttävät matkustamista vähiten suosittuina aikoina. Lisäksi matkan lopullinen hinta riippuu paljon siitäkin, mistä kuluttaja lippunsa ostaa. Toimitusmaksuista saattaa lisähintaa tulla kymmeninenkin eurojen edestä.

Finnairilta asiaa ei haluta kommentoida ennen kuluttajaviraston mahdollista yhteydenottoa. Perjantaina yhtiö sanoi kuitenkin uuden hinnoittelutavan olevan asiakkaan kannalta läpinäkyvämpi ja helpottavan hintojen vertailua.

Finnairin mainontaan kuluttajavirastossa syvennytään tänään.

(MTV3)

(Aamu-uutiset 01.09.2003)

Lue myös:

    Uusimmat