Finnair tyrmää väitteet tuhkariidoista

Tuhkapilven aiheuttamasta lentokaaoksesta aiheutuneiden kulujen selvittelyä jatketaan edelleen. Finnair kuitenkin kiistää väitteet riidoista asiakkaiden ja Finnairin välillä. Finnairin palvelupäällikkö Sami Mäenpää kertoo, että tyytyväisiä asiakkaita on korvausasioissa tyytymättömiä enemmän.

- Se ei ole totta, että asiakkaat ovat tyytymättömiä. Suurin osa asiakkaista on ollut tyytyväisiä korvauskäytäntöihin tässä tilanteessa.

Puhelinlaskuista, jotka tuhkakaaoksen aikana ovat saattaneet ulkomaanpuheluiden takia nousta suuriksikin, Finnair maksaa standardikorvauksen, johon on laskettu puhelut omaisille ja työnantajalle.

- 20 euroa tulee kuluttajaviraston ja meidän välisestä neuvottelusta ja siinä on noudatettu EU-asetusta. Kaikkia kustannuksia ei voida laittaa lentoyhtiön maksettavaksi. Korvauksesta on julkisesti ilmoitettu kuluttajaviraston sivuilla, muistuttaa Mäenpää.

Mäenpää kuitenkin ymmärtää korkeista kuluista aiheutuneen turhautumisen, mutta toivoo joustoa myös asiakkailta.

- Täytyy ottaa huomioon tilanteen dramaattisuus. Kun tällainen tapahtuma sattui, olisi pitänyt olla kymmenen kertaa enemmän ihmisiä ja järjestelmiä vastaamaan puheluihin. On kohtuutonta vaatia, että olisimme pystyneet vastamaan kaikkiin puheluihin.

Mäenpää kertoo, että korvaukset katsotaan kuitenkin tapauskohtaisesti.

- Tietenkin pitää katsoa, onko meidän puolelta tapahtunut virhe, joka nostaa puhelukustannuksia kohtuuttomiksi. Silloin tilanne harkitaan uudelleen, Mäenpää kertoo.

Lue myös:

    Uusimmat