Finnair sopi tuhkahyvityksistä

Finnair, Kuluttajavirasto ja Liikenteen turvallisuusvirasto TraFi, ovat ovat sopineet tuhkapilven aiheuttamista korvauksista.

Asiakkaille korvataan yöpymiskulut kunkin maan hintatason mukaisesti, ateria- ja puhelinkustannukset kiinteämääräisenä ja kohtuulliset kustannukset uudelleenreitityksestä tai kotiuttamisesta hyvitetään. Hyvitystä varten tarvitaan alkuperäiset kulutositteet.

- On erittäin hyvä, että olemme löytäneet tähän tapaukseen ratkaisun, joka on kohtuullinen sekä asiakkaiden että lentoyhtiön kannalta. EU-lainsäädäntöä tulee tarkentaa, jotta se on yksiselitteisempi rajausten osalta sekä suhteessa palvelusta maksettuun hintaan, Finnairin viestintäjohtaja Christer Haglund toteaa.

Jokainen hakemus käsitellään yksilöllisesti. Finnair on saanut noin 5000 korvaushakemusta, joista puolet on jo käsitelty. Lentolippuja on korvattu vajaalle 20 000 asiakkaalle.

Finnairin mukaan tuhkapilvi aiheutti runsaan 20 miljoonan euron tappiot.

Tuhkapilvi sekoitti Euroopan lentoliikennettä huhti-toukokuussa.

(MTV3)

Lue kaikki uutiset tuhkapilvestä täältä

Lue myös:

    Uusimmat