Finnair: Matkustajien saaminen kotiin haaste

Finnair on joutunut perumaan päivittäin noin 200 lentoa. Kuusi päivää sitten alkanut Islannin tulivuorenpurkaus on vaikuttanut jo hieman yli 110 000 matkustajan suunnitelmiin.

Finnairin liikenteen ohjauskeskuksen vastaava johtaja Jukka Glader pitää tilannetta hyvin valitettavana.

- Meillä on rannalle jääneitä täysiä koneita ja matkustajia kosolti. Heidän tuomisensa kotiin Finnairin kyydillä tulee olemaan haaste. Finnair pyrkii kuljettamaan matkustajat lentoteitse omilla reiteillään ja sitä kautta palvelemaan asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla, Glader sanoo MTV3:n Huomenta Suomessa.

Finnair kertoo palvelevansa asiakkaita kaikessa lentoliikenteeseen liittyvässä matkanjärjestelyssä.

- Annamme kaiken mahdollisen avun tällaisessa tapauksessa ja autamme asiakkaitamme järjestelemään asioitaan niin, että he pääsisivät kohteeseensa.

Finnair hyvittää matkustajille lentolipun sellaisenaan, tai matkustaja voi siirtää varaustaan tulevaisuuteen. Yhtiö myös järjestää ruokaa, juomaa ja majoitusta, mutta vain hätätarpeisiin.

- Lentoyhtiönä Finnairin ei valitettavasti ole mahdollista järjestää pidempiaikaista majoitusta tai ruokaa ja juomaa, Glader pahoittelee.

Finnair aloitti eilen poikkeuskuljetukset Suomesta Keski-Eurooppaan - Helsingistä laivalla Tallinnaan, ja sieltä linja-autolla Berliiniin.

- Niin meri- kuin linja-auto- ja raideliikenne ovat kovalla koetuksella Euroopassa, mutta teemme asiakkaidemme eteen kaiken minkä voimme, Glader lupaa.

(MTV3)

Katso johtaja Jukka Gladerin haastattelu (Huomenta Suomi 20.4.2010)

Lue myös:

    Uusimmat