Fiat-mainos herättää närää

Suomen autoliitto lähetti tänään selvityspyynnön kansainväliselle autoliitolle FIA:lle hermostuttuaan Fiat Punton markkinoinnista Suomessa. Autoliitto pitää sopimattomana sitä, että Punton Suomen-mainonnassa käytetään arvostetun EuroNCAP-testin tuloksia. EU-maiden EuroNCAP-turvallisuustestissä menestyi turvatyynyllä varustettu Punto, mutta Suomessa myynnissä olevissa malleissa turvatyyny ei ole vakiovaruste.

Fiat-henkilöautoja maahantuova Italkon Oy on teettänyt mainoksen erikseen Suomen markkinoille. Mainosta käytetään lähinnä sanomalehdissä, eikä yhtiö aio toistaiseksi sitä muuttaa. Italkonin viestintäpäällikön Karin Bäcklundin mukaan Suomessa myytäviin Puntoihin on tulossa vakiovarusteeksi turvatyyny, kun nykyiset varastot on loppuunmyyty. Varustelutason muutos tulee nostamaan auton hintaa, mutta uudesta hinnasta maahantuoja ei ole vielä päättänyt.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat