Facebook kilpailee jo rekrytointisivustojen kanssa

Facebook-ahtaajat ovat synnyttäneet keskustelun sosiaalisen median vallasta ja vaikutusmahdollisuuksista. Vähän aikaa sitten internetissä vaikutettiin addresseilla, sitten mielipiteitä osoitettiin kuulumalla johonkin Facebookin ryhmään. Nyt ryhmät tulevat internetistä ulos ja töihin.

– Sosiaalinen media on tullut jäädäkseen. Ahtaajat ovat merkki siitä, että ryhmä voi saada nopeasti voimaa tässä ympäristössä, sanoo MTV:n Huomenta Suomessa vieraillut Kati Sulin viestintätoimisto Hill & Knowltonista.

Viestintäjohtaja ja bloggaaja Jussi Lähde Da online Oy:sta puolestaan on sitä mieltä, että sosiaalinen media ei ole pelkästään media, vaan laajennettu todellisuus.

– Ahtaajaryhmääkään ei olisi syntynyt, elleivät ryhmän perustajat olisi käyneet samassa aamujumpassa ja saaneet siellä ideaa, ohjelmassa myös vieraillut Lähde sanoo.

Facebookin ahtaaja-ryhmän perustanut Aki Kakko on Lähteen mukaan aikaansaava mies. Kakko on perustanut paljon asiantuntevan oloisia ryhmiä nettiyhteisöön - esimerkiksi Suomen Yrittäjien ja vuoden 2011 eduskuntavaalien ryhmät ovat hänen käsialaansa.

– Voisi sanoa, että se kaveri on Facebookin Ilkka Kanerva. Ehtii ja jaksaa.

Sekä Lähde että Sulin ovat sitä mieltä, että Facebookista on tulossa haastaja myös rekrytointimarkkinoilla.

Katso Kati Sulinin ja Jussi Lähteen haastattelu (Huomenta Suomi 26.3.2010)

Lue myös:

    Uusimmat