Mainos

Eurotietoisuudessa vieläkin toivomisen varaa

Kuluttajien hintatietoisuus ole Kuluttajatutkimuskeskuksen selvityksen mukaan palautunut kolmen eurovuoden aikana

Suomalaisten kuluttajien ymmärrys ja tieto hinnoista heikkeni odotetusti kun euro tuli. Yllättävää on kuitenkin se, ettei kuluttajien hintatietoisuus ole juuri palautunut kolmen eurovuoden aikana. Tämä selviää Kuluttajatutkimuskeskuksen tuoreesta selvityksestä.

Myöskin Euroopan komission julkaisemien barometrien mukaan osa kuluttajista tukeutuu yhä kansallisiin valuuttoihin jokapäiväisiä ostoksia tehdessään.

Kuluttajatutkimuskeskuksen mukaan pitää mahdollisena, että hintatietoisuuden heikkeneminen jää pysyväksi.

(MTV3-STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.