Mainos

Eurohintojen ymmärrys yhä hakusessa

Kuluttajien hintatietoisuus ei ole palannut entiselleen euroon siirtymisen jälkeen.

Suomalaiskuluttajien hintatietoisuus on palautunut euron käyttöönoton jälkeen hyvin hitaasti. Kuluttajatutkimuskeskuksen selvityksen mukaan vuoden alussa kuluttajien hintatietoisuus oli vielä huomattavasti huonompi kuin markka-aikana. Huonoin hintatietoisuus on ikäihmisillä.

Hintatietoisuuden palautumista on hidastanut se, että yritysten hinnoittelun sopeuttaminen euroon on vielä kesken.

Sopeutumisessa euroon on suuria maakohtaisia eroja. Ihmiset kuitenkin uskovat, että euro on tuonut enemmän taloudellisia hyötyjä kuin haittoja.

(MTV3-STT)

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.