EU:n alkoholimarkkinat haastavat Alkon

Alko vastaa EU:n väljentyvään alkoholipolitiikkaan avaamalla uusia myymälöitä ja panostamalla palveluun.

EU:n myötä kiihtyvät alkoholimarkkinat tuovat haasteita myös Alkolle. Ja vuoden päästä vauhti sen kun vaan kiihtyy. Alko aikoo vastata tähän viinaralliin lisäämällä myymälöitä ja panostamalla palveluun.

-Kyllä tämä valmistautuminen on käynnissä vuoteen 2004 ja meidän vastaus tähän on ollut se, että pidämme yllä kovaa kehitystahtia, kertoo Alkon toimitusjohtaja Jaakko Uotila.
Täydelliseen kilpailun vapauttamiseen, jossa alkoholinvähittäismyymälöitä voisivat perustaa yksityiset henkilöt, ei Alkon toimitusjohtajan mielestä ole ajankohtainen kysymys.

-Kun tällä tavalla pystymme toimintoja kehittämään, ja jatkuvasti perustetaan uusia myymälöitä ja parannetaan asiakkaiden palvelutasoa, niin minusta ei ole mitään syytä lähteä pohtimaan muita ajatuksia, Uotila toteaa.

Sen sijaan jos lainsäädäntö vapauttaisi alkoholinmyynnin Internetissä, on Alkolla suunnitelmat jo tämän varalle valmiina.

-Jos netti-kauppa yleistyy alkoholijuomien osalta, niin myös Alko on siinä pelissä mukana. Meillä on tekniset valmiudet nopeastikin käynnistää tällaista toimintaa perinteisen kivijalkamyymälän ohella.

Alkon myymälöiden kasvu on vielä tänä vuonna tasolla 15 myymälää per vuosi, mutta sen jälkeen tilanne helpottuu, eikä uusia myymälöitä nouse kuin sieniä sateella.

(MTV3)

(Huomenta Suomi 23.01.2003)

Lue myös:

    Uusimmat