Ferraria sponsoroiva Santander-pankki on parantanut imagoaan Espanjassa formula ykkösten ansiosta, tutkimus kertoo. Asiasta uutisoi urheilulehti Marca verkkosivuillaan.
Mielipidetutkimuksen perusteella Santander on parhaiten tunnettu Ferrarin sponsori. Tätä mieltä oli 61 prosenttia kyselyyn vastanneista. Marcan verkkosivuille rekisteröityneiden käyttäjien keskuudessa osuus nousi 96 prosenttiin. Lehti ei kerro, miten tutkimus tehtiin.
Marca.comin rekisteröityneistä käyttäjistä 91,05 prosenttia oli sitä mieltä, että Santander mahdollisti Fernando Alonson siirron Ferrarille. Yleinen käsitys on, että Kimi Räikkösen Ferrari-sopimus ostettiin ulos juuri Santanderin rahoilla.
Tutkimuksen mukaan panostus formula ykkösiin on saanut 65 prosenttia espanjalaisista suhtautumaan myönteisemmin tilin avaamiseen Santanderin konttorissa. 70 prosenttia olisi ylpeä asiakkuudesta Ferraria tukevassa pankissa. Peräti 95,9 prosenttia katsoi F1-sponsoroinnin parantaneen Santanderin imagoa vahvana, johtavana ja kansainvälisenä yrityksenä.
Menestyksestä kertoo se, että Santander on jakanut espanjalaisasiakkailleen jo ennätykselliset 100 000 Ferrari-kuvallista pankkikorttia. Kortti lanseerataan myös muiden Euroopan maiden ja latinalaisen Amerikan markkinoille lähikuukausien aikana.