Mainos

Epäilyjä julki Viagrasta sokeutuneista

Lääkeyhtiö Pfizerin mukaan tiedot potenssilääkkeen aiheuttamista näköhäiriöistä tai sokeutumisesta ovat äärimmäisen harvinaisia.

Yhdysvaltain lääkemarkkinavirasto FDA on saanut tietoonsa 38 raporttia, joiden mukaan lääkeyhtiö Pfizerin potenssilääkettä Viagraa käyttäneet ihmiset ovat saaneet näkövammoja tai sokeutuneet.

Viranomaiset ovat saanet myös samantapaisia tietoja kilpailevasta Cialis-erektiolääkkeestä ja Levitrasta. Edellistä myy Lilly &Co ja Icos. Jälkimmäistä taas mm. Bayer.

FDA tutkii tietojen todenperäisyyttä.

Pfizer: Näköhäiriöt äärimmäisen harvinaisia

Pfizer puolestaan ilmoittaa, että lähes 23 miljoonaa miestä ympäri maailman on käyttänyt Viagraa seitsemän viime vuoden aikana ja että tiedot lääkkeen aiheuttamista näköhäiriöistä tai sokeutumisesta ovat äärimmäisen harvinaisia.

Yhtiö aikoo kuitenkin tarkentaa Viagraan liittyvien sivuvaikutusten listaa. Tätä nykyä lääkkeen pakkauksessa ja käyttöohjeissa mainitaan yleisimpinä sivuvaikutuksina päänsärky, punotus kasvoissa ja vatsavaivat.

(MTV3-STT-Reuters)

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.