Ei auta itku matkailumarkkinoilla

Matkailuala toipuu taantumasta hitaasti. Alan työllisyyden ei uskota paranevan samaan tahtiin kasvun kanssa. Vuosi sitten alalla oli työvoimapula, mutta nyt työntekijöistä on ollut ylitarjontaa.

Voivottelu ei asiassa auta, sanoo matkailunedistämiskeskuksen markkinointijohtaja Anne Lind.

- Ei kannata jäädä voivottelemaan. Tilanne johtuu yleismaailmallisesta taantumasta eikä se ikuisuuksia kestä. Keskitymme nyt enemmän Suomen imagomarkkinointiin joka auttaa kaikkia yrityksiä, sanoo Lind.

Matkailunedistämiskeskus käynnistää ensi kuussa "I wish I was in Finland" - kampanjan.

- Netissä levitetään pieniä videopätkiä Suomesta, järjestetään kilpailuja, kertoo Lind imagonkohotuskeinoista.

Matkailualaa Suomessa syö nyt erityisesti liikematkailun vähentyminen.

- Yritykset pyrkivät hoitamaan kokousmatkat puhelimitse tai muilla moderneilla keinoilla, eli selvästi säästetään, sanoo Lind.

Lue myös:

Lue myös:

    Uusimmat