Droid-älypuhelimen valtava kampanja loi hittituotteen

Motorolan ja Verizon Wirelesin 100 miljoonan dollarin markkinointikampanja älypuhelin Droidista näyttää tuottaneen tulosta. Motorolan Droidia on myyty vahvasti ja arvioiden mukaan yli miljoona laitetta myydään vuoden loppuun mennessä, kertoo Cnet-verkkosivuillaan.

Droid käyttää Googlen Android 2.0 käyttöjärjestelmää. Se on Motorolan toinen Anroidiin pohjautuva laite ja saatavilla vain Verizon Wirelesin verkkoon. Laitteesta näyttää tulevan kauden hittipuhelin Yhdysvalloissa, suurilta osin juuri laajan ja kalliin mainoskampanjan ansiosta.

Kumpikaan yhtiö ei ole itse kertonut myyntilukuja. Yhtiöiden arvellaan myyneen puhelinta viime kuun alun julkaisun jälkeen 700 000 - 800 000 kappaletta, kertoo markkina-analyytikko Mark Sue RBC Capital Market -yhtiöstä.

Nokia rökittänyt Motorolaa

Motorolalle Droid-puhelin tarjoaa mahdollisuuden comebackille kännykkämarkkinoille. Motorola on kamppaillut useiden vuosien ajan, sillä vuoden 2004 Razr -puhelimen jälkeen yhtiöltä ei ole tullut hittituotteita. Motorola on menettänyt tasaisesti markkinaosuuttaan muille kilpailijoille, kuten Nokialle, Samsungille ja LG:lle

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat