Disneyn tulos kaksinkertaistui

Viihdejätti Walt Disneyn hyvin tuottaneet elokuvat ja kuluttajatuotteiden myynti nostivat yhtiön tulosta, joka lähes kaksinkertaistui edellisvuodesta syyskuun lopulla päättyneellä neljänneksellä.

Hyvin tuottaneet elokuvat sekä kuluttajatuotteiden myynti piristivät viihdeteollisuusjätti Walt Disneyn tulosta, joka lähes kaksinkertaistui edellisvuodesta syyskuun lopulla päättyneellä neljänneksellä. Myös yhtiön omistuksessa oleva ABC-televisio ja radiokanavat keräsivät mainostuloja.

Kuluttajatuotteiden myyntiin kuuluvat esimerkiksi yhtiön elokuvien video- ja DVD-tallenteet. Niin ikään yksi uusimmista elokuvista, Karibian merirosvoista kertova tarina, on tuottanut hyvin. ABC-yhtiö puolestaan keräsi amerikkalaisen jalkapallon Super Bowl -lähetyksillä katsojia ja mainostuloja, joiden turvin yhtiö saattoi peittää Irakin sodan uutisointikustannuksia.

Sitä vastoin Disneyn teemapuistojen liikevaihto ja hotellien käyttöaste laskivat. Disneyn heinä-syyskuun tulos nousi 415 miljoonaan dollariin verrattuna vuotta aiempaan 175 miljoonaan. Yhtiön liikevaihto nousi hieman yli seitsemään miljardiin dollariin viime vuoden 6,6 miljardista.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat