Design-pääkaupunki kiinnostaa lähinnä ulkomaalaisia toimittajia

Helsingin juuri alkanut vuosi maailman design-pääkaupunkina on houkutellut Suomeen toistaiseksi lähinnä toimittajia.

Tähän mennessä hanke on ollut kuitenkin jo näyttävästi esillä kansainvälisissä lehdissä ja netissä. Viestintätoimistojen kautta toteutettu kampanja on kiinnostanut etenkin lähialueilla ja Yhdysvalloissa.

– Tammikuuhun mennessä palveltiin yhteensä noin 600 kansainvälistä toimittajaa, jotka kävivät Helsingissä tai kysyivät meiltä tietoja design-pääkapunkiin liittyen, kertoo World Design Capital -hankkeen markkinointi- ja viestintäjohtaja Laura Aalto.

Helsingin kaupunginjohtaja Jussi Pajunen kertoo, että Helsingillä on kymmenen vuoden sisällä mahdollista kasvattaa matkailijamäärää jopa 50 prosenttia.

– Design-vuosi on hyvä elementti siinä kokonaisuudessa, Pajunen sanoo.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat