Conan O’Brien -fanien lobbauskamppanja floppasi

Uuden talk show’nsa Yhdysvalloissa lanseerannut koomikko ei näillä näkymin saa uutta ohjelmaansa läpi Suomessa, ei ainakaan MTV3:lla tai Subilla.

Conan O’Brien on niittänyt suomalaisten keskuudessa mainetta imartelevalla suomalaisia lähetyksissään. Vaatimattomien suomalaisten huonoa itsetuntoa on voidellut jenkkikoomikon imartelu ja Conan on tarttunut aiheeseen myös uuden ohjelmansa tiimoilla.

Talk show -juontaja on ollut huolissaan ohjelmansa näkyvyydestä piskuisessa Suomessa. Suurena Suomen-ystävänä itseään mainostava Conan on päivitellyt niin Twitterissä kuin lähetyksessäkin uuden show’nsa näkyyvyden puolesta ja suomalaisfanit ovat yrittäneet laittaa kortensa kekoon.

Muun muassa Facebookissa on kampanjoitu ihmisiä lähettämäään meiliä eri tv-yhtiöihin, jotta ohjelma saataisiin näkymään myös Suomessa.

Subin kanavajohtaja Maaretta Tukiaisen mukaan lobbauskampanja ei ole ollut kovinkaan onnistunut.

– Muutamia meilejä päivässä tulee asian tiimoilta. Ei tätä kampanjointia nyt voi kovinkaan onnistuneena pitää, jos muistelee joidenkin toisten ohjelmien kohdalla ollutta aktiivista lobbausta. Tämä kertoo vain samaa asiaa, Conanilla on Suomessa vahva maine siihen verrattuna, mitä ohjelmilla on ollut katsojia. Tukiainen kertoo MTV3.fin Viihdeuutisille.

Kanavajohtajan mukaan Conanin aiemmalla talk show’lla oli loppuaikoina erittäin vähän katsojia ja ohjelma olikin miinuksella koko ajan.

– Tätä uutta talk show’ta ei ole näillä näkymillä tulossa ainakaan Subille.

Myös MTV3:n puolella punapäisen showmiehen uudelle ohjelmalle näytetään punaista valoa.

– Tällainen tv-ohjelma on aina iso investointi, koska se tulee päivittäin. Yleensä tällaisiin joudutaan sitoutumaan vähintään vuodeksi ja ohjelma on kuitenkin vasta nyt alkanut Yhdysvalloissa, MTV3:n ulkomaisten ohjelmaostojen päällikkö Jani Hartikainen sanoo.

(MTV3–ANN-MARI LEINONEN)

Lue myös:

    Uusimmat