Batman-leffan kampanja jatkuu jälleen

Uuden Batman-elokuvan markkinointikampanja on Suomessa palautettu alkuperäiseen suunnitelmaan, kertoo FS-Filmin markkinointipäällikkö Jojo Uimonen.

Elokuvan mainontaa vähennettiin ja Internet-kampanja keskeytettiin sen jälkeen, kun leffan roolipukuun pukeutunut nuori mies ampui ensi-iltaesityksessä kuoliaaksi 12 ihmistä Coloradossa Yhdysvalloissa. Silmittömässä tulituksessa haavoittui lähes 60 katsojaa.

Uimonen kieltäytyy kommentoimasta huhua, jonka mukaan elokuvayhtiö Warner Bros poistaisi elokuvasta Gangster Squad kohtauksen, joka saattoi toimia mallina ampujalle.

Kampanjan jatkuminen tietää esimerkiksi Christopher Nolanin Batman-elokuvien moottoripyörä tuomista Suomeen.

Yön ritarin paluu -elokuvan Batpodia, kun moottoripyörä saapuu Helsingin Tennispalatsille keskiviikkona 25. heinäkuuta.

Pyörän selkään nousee ratamoottoripyöräilijä Mika Kallio. Lisäksi Tennispalatsin näyttelyssä nähdään muun muassa Batmanin ja Kissanaisen puvut.

Yön ritari -trilogian päätösosa sai Suomen ensi-iltansa perjantaina.

Monissa maissa ensi-ilta peruutettiin joukkomurhan aiheuttaman hämmennyksen takia.

Pohjois-Amerikassa elokuvan avausviikonloppuna myi hieman heikommin kuin oli odottu. Elokuvayhtiö Warner Bros kertoi, että Yön ritarin paluun lipputulot nousivat Yhdysvalloissa ja Kanadassa noin 160 miljoonaan dollariin, kun enimmillään kassamenestyksen oli ennakoitu kipuavan jopa 200 miljoonaan.

Talouslehti Forbesin mukaan avausviikonloppu oli joka tapauksessa kolmanneksi menestynein Yhdysvaltain elokuvahistoriassa.

Lue myös:

    Uusimmat