Atria menetti osuutta Suomen markkinoilla

Elintarvikekonserni Atria arvioi menettäneensä alkuvuonna jonkin verran markkinaosuutta Suomen vähittäiskaupassa, etenkin kaupan omien tuotemerkkien valmistuksessa.

Syyskuun alussa lanseeratun uuden Atria Fresh- valmisruokasarjan myynti on kuitenkin lähtenyt hyvin liikkeelle, ja kesän grillaustuotteet tekivät hyvin kauppansa, Atria kertoo tulostiedotteessaan.

Taloustilanteesta johtuva kulutuksen lasku on purrut myös Atriaa, niin että koko konsernin liikevaihto kutistui huhti-syyskuussa vuoden takaisesta yli kahdeksan prosenttia 328 miljoonaan euroon.

Tulos ennen veroja parani kuitenkin 14,4 miljoonaa euroon, kun se vuosi sitten oli 14 miljoonaa euroa.

Atria arvioi, että ruoan kokonaismarkkina heikkenee vielä ensi vuonna. Syynä ovat työttömyyden kasvu sekä ruoan hintaan kohdistuvat laskupaineet.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat