Asiakaslehdet kotitalouksille tärkeitä tietolähteitä

Suomalaiset seuraavat aktiivisesti keskimäärin kuutta eri asiakaslehteä.

Asiakaslehden julkaiseminen on yritykselle hyvä keino tehdä itseään ja tuotteitaan tunnetuksi, kertoo Aikakauslehtien liiton asiakaslehtitutkimus.

Tutkimuksen mukaan suomalaiset seuraavat asiakaslehtiä innokkaasti ja ne ovat kodeissa tarpeellinen tietolähde hankintojen suunnittelussa.

Tutkimustoimisto Rianin toteuttamasta tutkimuksesta ilmenee, että suomalaiset seuraavat aktiivisesti keskimäärin kuutta eri asiakaslehteä. Kanta-asiakkuuden pohjalta, ostosten sekä palvelujen yhteydessä tai muuten saatu lehti käydään tarkkaan läpi.

Tutkimukseen haastateltiin kevään ja kesän aikana 1017 henkilöä. Lehtiä oli mukana 68.

Viime viikolla julkaistu Kansallinen mediatutkimus antoi myös viitteitä asiakaslehtien suosiosta, sillä Pirkka, Yhteishyvä ja Me, YkkösBonus olivat kaikki kuuden luetuimman lehden joukossa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat