Anttila aloittaa musiikin nettimyynnin

Myynnissä panostetaan erityisesti kotimaiseen musiikkiin. Valikoimaa kuvataan Suomen laajimmaksi.

K-ryhmään kuuluva Anttila aloittaa digitaalisen musiikin myynnin internetissä.

Anttila sanoo valikoimansa olevan Suomen laajin 400 000 kappaleella. Mukana ovat suurimmat levy-yhtiöt ja useita pieniä levy-yhtiöitä. Anttila panostaa erityisesti suomalaiseen musiikkiin.

Anttila on kokeillut nettimyyntiä tammikuun lopusta. Etäkaupan johtaja Mika Leiponen kertoi, että pilottivaiheessa kuukaudessa on myyty "muutama tuhat kappaletta". Yksittäisten kappaleiden lisäksi tarjolla on albumeja.

Leiposen mukaan suurimmat kilpailijat ovat musiikin kansainvälisiä nettimyyjiä ja näistä tärkeimpänä hän mainitsi iTunesin. Koska suurin kilpailija tarjoaa musiikkia koko Euroopan kattavalla konseptilla, Leiponen uskoo Anttilalla olevan hyvät menestymisen mahdollisuudet.

-Suomessa kotimaisen myynnin osuus on tavallista suurempi eli noin 50-60 prosenttia, hän selvitti.

Anttila sanoo haluavansa olla aktiivisesti tukemassa laillisen verkkomyynnin kasvua.

-On arvioitu, että jopa 25 prosenttia musiikista myydään vuonna 2007 digitaalisena, Leiponen sanoi.

Anttila on suuri tekijä myös normaalissa levymyynnissä.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat