Animalian keskeytetty mainoskampanja jatkuu

Ulkomainosyhtiö JCDecaux keskeytti eläinsuojelujärjestön mainoskampanjan kesällä. Mainonnan eettisen neuvoston mukaan kampanja on kuitenkin kansainvälisten sääntöjen mukainen.

Eläintensuojeluliitto Animalian kesällä keskeytetty mainoskampanja on päässyt jatkumaan. Mainokset palasivat katukuvaan 11 kaupungissa eri puolilla Suomea.

- Odotimme, että mainokset viedään paikoilleen tänään, mutta ne olivatkin palanneet jo eilen, Animalian tiedottaja Kia Herold kertoi.

Mainoskampanja jatkuu viikon, mikä oli tarkoitettu sen kestoksi myös kesällä.

Ulkomainosyhtiö JCDecaux keskeytti Animalian mainoskampanjan heinäkuussa. Kampanja ehti jatkua vain vuorokauden. Mainosfirman mukaan kampanja keskeytettiin kielteisen palautteen vuoksi. Myöhemmin JCDecaux haki Mainonnan eettiseltä neuvostolta lausunnon Animalian mainoksista.

Neuvoston kannan mukaan mainoskampanja oli kansainvälisten sääntöjen mukainen. Mainosyhtiö pahoitteli tämän jälkeen Animalialle aiheutunutta haittaa ja myönsi, että kampanjan keskeyttämispäätös oli hätiköity.

Animalia haluaa kiinnittää mainoskampanjalla huomiota tuotantoeläinten huonoihin oloihin. Ulkomainoksissa puututaan kanojen, sikojen ja minkkien kasvatukseen.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat