Angry Birds -pelistä Mikki Hiiren kaltainen tuotemerkki?

Jättimenestykseksi noussut mobiilipeli Angry Birds aikoo tehdä uusia aluevaltauksia, kertoo talouslehti Wall Street Journal verkkosivuillaan.

Lehden mukaan vihaiset linnut lentävät nyt kirjoihin, leluihin ja mahdollisesti jopa valkokankaalle. Pelin kehittänyt suomalaisyhtiö Rovio Entertainment haluaa nähdä, voiko huippusuositusta mobiilisovelluksesta tulla samanlainen tuotemerkki kuin esimerkiksi Mikki Hiirestä.

Ensimmäinen aluevaltaus on keittokirja "Pahojen possujen munareseptit" ("Bad Piggies Egg Recipes"), joka julkaistaan vielä tämän kuun aikana. Kulinaaristen herkkujen jälkeen Angry Birds aikoo tähdätä oppikirjoihin, jotka on suunnattu aina 4-vuotiaista lapsista teini-ikäisille nuorille saakka.

– Tällä hetkellä on meidän tehtävämme pitää tuotemerkkimme elossa ja "coolina" sekä ilahduttaa fanejamme uusilla asioilla, sanoo Rovion brändijohtaja Wibe Wagemans Wall Street Journalin haastattelussa.

Wall Street Journal epäröi kuitenkin artikkelissaan, riittääkö yksinkertaiseen peli-ideaan nojaavan Angry Birdsin vetovoima kovin suureen tuotevalikoimaan. Lehti arvioi, että hittipelistä ei välttämättä saa tarpeeksi materiaalia syvempään tarinankerrontaan.

Päätuote vetoaa kuitenkin edelleen kuluttajiin maailmalaajuisesti: Rovion Angry Birdsillä on kuukausittain noin 120 miljoonaa aktiivista pelaajaa.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat