Angry Bird on ensi vuonna entistä räyhäkkäämpi

Suomalaisen menestyspelin Angry Birdsin hahmot lentävät suomalaiskoteihin entistä virkeämpänä ensi vuonna, lupaa peliä kehittäneen Rovio Entertainmentin viestintäjohtaja Ville Heijari. Hänen mukaansa Angry Bird viettää sitä ennen joulua hyvillä mielin.

– Angry Bird lähtee joulun viettoon sopivasti kiukkuisena, rauhallisena ja tyytyväisin mielin. Uutena vuotena se on sitten jo pikkuisen räyhäkkäämpi, Heijari vitsailee.

Hän haluaa kiittää kaikkia suomalaisia upeasta vuodesta, mutta lupaa uusia herkkuja ensi vuodelle.

– Emme ole painamassa jarrua. Kehittelemme uusia pelejä, oheistuotteita ja animaatioita Angry Birdsin ympärille. Ryhdymme kehittämään myös muita pelejä ja rakennamme sitä kautta uusia brändejä Angry Birdsin lisäksi.

"Emme ole ennakkoluulottomia"

Rovion mennyttä vuotta voi huolettomasti kutsua menestysvuodeksi. Angry Birdsistä on tullut huippusuosittu, maailmanlaajuinen peli. Yhtiön työntekijämäärä on nelinkertaistunut 220 henkilöön. Yhtiö rekrytoi lisäksi koko ajan lisää väkeä. Taloustilannekin vaikuttaa hyvälle.

– Kerromme yhtiömme tuloksesta kuitenkin tarkemmin vasta ensi vuonna.

Heijarin mukaan Angry Birdsin suosion salaisuuden takana on ollut peliyhtiön ennakkoluulottomuus.

– Olemme ennakkoluulottomasti kehittäneet tätä peliä. Emme jääneet siihen, että tästä tuli yksi hittipeli. Rakensimme brändiä luomalla oheistuotteita ja suunnittelimme muun muassa animaatioita.

Heijari kehottaa muitakin menestyksennälkäisiä suomalaisia olemaan ennakkoluulottomia.

– Jos ajatellaan vaikka tuotekehitystä, niin kehittäjien täytyy luoda jotain uniikkia ja muista erottuvaa. Tuotteiden pitää olla todella loppuun asti kiillotettuja. Laatuun ja designiin panostaminen kannattaa.

Lue myös:

    Uusimmat