Ammattikorkeakoulut houkuttelevat nuoria verkkomainonnalla

Ammattikorkeakoulut houkuttelevat opiskelijoita käyttämällä verkkomainontaa. Suosittuja tapoja ovat esimerkiksi tv-mainonta ja sosiaalinen media, kuten Facebook. Lisäksi käytetään perinteistä sanomalehtimainontaa ja ulkomainoksia.

Mainokset suunnataan Suomessa asuville nuorille ja aikuisille, joita kiinnostaa tutkinto-opiskelu. Ammattikorkeakoulujen mukaan mainonnan tarkoitus on välittää tietoa koulujen tarjoamista mahdollisuuksista. Mainoksilla pyritään pysäyttämään nuori ja luomaan mielikuvia.

Koulut eivät markkinoi itseään ulkomailla aktiivisesti. Satunnaisia messumatkoja ja projekteja lukuun ottamatta koulut eivät ole valmiita käyttämään rahaa kansainväliseen mainontaan.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat