Alma Median tulos parani

Alma Media paransi tulostaan viime vuonna roimasti. Voitto ennen satunnaiseriä oli 8,8 miljoonaa euroa, kun edellisenä vuonna tehtiin 26,6 miljoonan euron tappio.

Alma Media -konsernin vuoden 2002 tulos ennen satunnaiseriä kasvoi 8,8 miljoonaan euroon edellisvuoden 26,6 miljoonan euron tappiosta. Liikevaihto kasvoi vuonna 2002 edellisvuodesta 1,6 %. Erityisesti MTV3-kanava, Radio Nova ja interaktiiviset palvelut lisäsivät myyntiään.

Liikevaihto oli 485,9 (478,3 milj. euroa) ja liikevoitto 15,8 milj. euroa (liiketappio 19,4 milj. euroa). Kassavirta ennen rahoitusta oli 53,9 milj. euroa (-70,3 milj. euroa). Kuluvan vuoden liikevoiton odotetaan olevan selvästi edellisvuotta suuremman.

Painotalo Alprintin kannattavuus parani myös, mutta tulos jäi yhä hieman tappiolle. Talousuutisointiin keskittyvän Business Information Groupin liikevaihto oli liki entistä tasoa mutta tulos puolittui 2,4 miljoonaan euroon, kun mm. Kauppalehti kärsi ilmoitusmarkkinoiden heikosta tilasta.

Alma ennakoi mainosmarkkinoiden kasvun jäävän tänä vuonnakin melko pieneksi. Konsernin kaikkien toimialojen kannattavuuden odotetaan kuitenkin pysyvän vähintään viime vuoden tasolla. Osinkoa Alman hallitus esittää maksettavaksi 0,25 euroa osakkeelta. Yhtiön hallitukseen esitetään uudeksi jäseneksi Kauppalehden päätoimittajan paikalta eläkkeelle jäävää lehdistöneuvos Lauri Helveä.

(MTV3)

(Kymmenen uutiset 13.02.2003)

Lue myös:

    Uusimmat