Alma Median tulos nousi

Alma Median voitto ennen satunnaiseriä kasvoi 1,4 miljoonasta eurosta 18,7 miljoonaa. Tammi-syyskuun liikevoitto yli kolminkertaistui edellisvuodesta 22,1 miljoonaan euroon. Yhtiö pitää koko vuoden tulosennusteensa ennallaan.

Lehtiä julkaisevan Alpressin liikevoitto kasvoi vertailujaksosta 5,6 % kustannustoiminnan tuottojen kasvun ja alentuneiden kustannusten johdosta. Painotoiminnan liikevaihdon lasku sen sijaan jatkui.

Broadcasting-divisioonan liiketappio kasvoi 1,3 miljoonaa euroa johtuen ennakoitua pienemmästä syyskuun mainosmyynnistä sekä lisäpanostuksista ohjelmakarttaan. Business Information Groupin kannattavuus oli vertailujakson tasolla.

Osakkuusyhtiö Acta Print Oy:n tappio heikensi Mediapalvelut-divisioonan liikevoittoa kolmannella vuosineljänneksellä 1,2 miljoonalla eurolla.

- Vuoden takainen arvio toimintaympäristön hitaasta elpymisestä näyttää toteutuvan inhorealistisen tarkasti, toteaa Alma Median toimitusjohtaja Juho Lipsanen (kuvassa).

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat