Alma Median tulos heikkeni

Mediakonsernin toisen vuosineljänneksen tulos heikkeni, mutta liikevaihto kasvoi hieman.

Mediakonserni Alma Median toisen vuosineljänneksen tulos heikkeni hieman, kun voitto ennen veroja oli huhti-kesäkuussa 9,3 miljoonaa euroa. Vuotta aiemmin samaan aikaan voittoa tuli 10 miljoonaa euroa.

Yhtiön liikevaihto kasvoi tänään julkistetun osavuosituloksen mukaan sen sijaan 73,5 miljoonaan euroon edellisvuoden 72,7 miljoonasta eurosta.

Alma Media myi huhtikuussa Broadcasting-divisioonansa Bonnier AB:lle ja Proventus Industrier AB:lle. Konserni sai myynnistä 324,5 miljoonan euron voiton.

Toimitusjohtaja Kai Telanteen mukaan toisen neljänneksen liiketoiminta sujui suotuisasti lukuun ottamatta Kauppalehden mediamyynnin kehitystä.

Alma Median koko vuoden vertailukelpoisen liikevaihdon ja liikevoiton odotetaan muodostuvan edellisvuotta suuremmiksi. Merkittävin Alma Median toimintaan vaikuttava tekijä on mediamainonnan kehittyminen Suomessa, sillä konsernin tuotoista noin puolet muodostuu ilmoitustuotoista.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat