Alma Media mukaan uusmedian sisällöntuotantoon

Alma Media ja Broadcasters Oy:n tytäryhtiö Webcasters Oy perustavat yhtiön, joka erikoistuu uuden median sisältötuotantoon. Uuden yhtiön nimi on Intervisio Oy. Alma Median omistus Intervisiosta on 34 prosenttia. Lisäksi Alma Media on hankkinut 5 prosentin osuuden Codeonline Oy:stä, joka on kiinteiden ja mobiiliverkkojen vuorovaikutusohjelmistojen kehittäjä.

Intervision liikeidea on tuottaa kohderyhmille suunnattua sisältöä Internetiin ja mobiiliviestimiin. Alma Media Interactive Oy omistaa Intervisiosta 34 prosenttia ja Webcasters Oy 66 prosenttia. Järjestelyyn liittyy Alma Median optio omistusosuutensa kasvattamiseen tämän vuoden lopussa.

Intervisio keskittyy yleisportaalien sijaan ns. vertikaaliportaaleihin, jotka erikoistuvat tiettyyn alueeseen ja palvelevat tarkoin määriteltyjä kohderyhmä. Ensimmäiset sisältöhankkeet liittyvät tietokonepeleihin, ruokaan, matkailuun ja personoituun verkonkäyttöön. Intervision tulot muodostuvat sponsori- ja mainostuloista, e- kaupan komissioista ja mobiilipalvelumaksuista.

Codeonline kehittää interaktiivisuutta

Interaktiivisuus kehittyy

Codeonline kehittää ohjelmistoja, jotka mahdollistavat tehokkaan vuorovaikutuksen palvelujen käyttäjän ja palvelujen tarjoajan välillä sekä kiinteiden verkkojen että mobiiliverkkojen kautta välitettävissä palveluissa. Tätä tekniikkaa voidaan hyödyntää mm. banner-mainonnan käyttöseurannassa, interaktiivisissa peleissä sekä palautesovelluksissa. Ohjelmisto soveltuu erinomaisesti myös koulutuspalveluiden ja muiden sellaisten palveluiden kehittämiseen, joissa palvelun käyttöön liittyy aito vuorovaikutus käyttäjän ja palvelun välillä.

Alma Media on näiden osuuksien hankinnoilla jatkanut strategisia panostuksiaan konsernin verkko- ja mobiilipalveluiden kehittämiseen. Aiemmin tässä kuussa julkistettiin konserniin hankitut vähemmistöosuudet Meteori Books Oy:stä, Pro Solutions Oy:stä ja Salient Still Inc.:stä.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat