Alma Media kasvatti tulostaan

Broadcasting-liiketoimintaryhmän liikevaihto kasvoi kolmannella vuosineljänneksellä 14,1 prosenttia.

Viestintäkonserni Alma Median liiketoiminta kehittyi kolmannella vuosineljänneksellä edelleen myönteisesti. Alma Median heinä-syyskuun voitto ennen satunnaiseriä oli 6,8 miljoonaa euroa. Viime vuonna vastaavaan aikaan luku oli 2,3 miljoonaa euroa.

Konsernin liiketoiminta sujui heinä-syyskuussa odotusten mukaisesti ja yhtiön kannattavuus parani hieman ennakoituakin enemmän.

Broadcasting-yksikkö petrasi

Alma Media -konsernin Broadcasting-liiketoimintaryhmän liikevaihto kasvoi heinä-syyskuussa roimasti. Broadcastingin tulos kasvoi kolmannella vuosineljänneksellä 14,1 prosenttia ja liiketoimintaryhmän kannattavuus parani selvästi vertailujaksosta.

Divisioonan liikevoitto kolmannelta vuosineljänneltä oli ensimmäisen kerran positiivinen sitten vuoden 1998. Divisioonan kuluvan vuoden liikevoiton odotetaan paranevan merkittävästi edellisvuotisesta.

Alma Median toimitusjohtajan Juho Lipsasen mukaan talouden orastava elpyminen näkyi televisiomainonnan kasvuna. Broadcastingin sisällä television mainosmyynti kasvoi 12 prosenttia. Lipsasen mukaan Radio Nova palasi jälleen hyvälle kasvu-uralle. Alma Median luokitellut palvelut Internetissä ovat toimitusjohtajan mukaan myös jatkaneet vahvaa kasvuaan.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat