Alma Media kärsii yhä mediamainonnan laskusta

Mediakonserni Alma Media arvioi perjantaina osavuosikatsauksessaan, että sen koko vuoden tulos laskee viime vuodesta.

Yhtiön mukaan mediamainonnan väheneminen laskee painetun median liikevaihtoa ja kannattavuutta. Yhtiön digitaalisten palveluiden kasvu ei riitä kattamaan painetun median myynnin laskua.

– Mediamainonta laski Suomessa toisella vuosineljänneksellä 7,8 prosenttia edellisvuoden vastaavasta jaksosta. Painettujen lehtien irtonumero- ja tilausmyynti oli myös selvässä laskussa, toimitusjohtaja Kai Telanne kommentoi yhtiön tiedotteessa.

Alma Median tulos nousi huhti-kesäkuussa 9,5 miljoonaan vuoden takaisesta alle viidestä miljoonasta. Ilman kertaluonteisia eriä tulos kuitenkin laski reippaasti vuodentakaisesta 7,7 miljoonasta 4,6 miljoonaan.

(MTV3 – STT)

Lue myös:

    Uusimmat