Alma Media: Iltalehden levikin kasvu jatkui

Alma Media -konserniin kuuluva Iltalehden levikki kasvoi tammi-kesäkuussa 1,2 prosenttia viime vuoden vastaavasta jaksosta. Alma Media kertoi asiasta tänään tiedotteessaan. Suomen mediatarkastus Oy:n tänään suorittaman levikintarkastuksen mukaan Iltalehden kuusipäiväinen levikki oli kuluvan vuoden tammi-kesäkuussa 119 907 kappaletta. Kasvua edellisen vuoden vastaavaan jaksoon verrattuna oli 1447 kappaletta eli 1,2 prosenttia.

Iltalehden viikonvaihdelehden levikki kasvoi selvästi ripeämmin eli lähes viidellä tuhannella kappaleella. Viikonvaihteen levikki oli 151 850 eli 3,4 prosenttia vertailujaksoa suurempi. Iltapäivälehtien kokonaismarkkina ei kasvanut, sillä Suomen toisen iltapäivälehden, Ilta-Sanomien, levikkiluvut laskivat erityisesti viikonvaihteen lehden osalta. Ilta-Sanomien kuusipäiväinen levikki oli 218 010 kappaletta (-1093kpl/-0,5%) ja viikonvaihteen levikki 250 098 kappaletta (-9 823kpl/-3,8%).

Ilta-Sanomia julkaisee Sanoma-WSOY. Iltalehden päätoimittaja Pekka Karhuvaara pitää ilahduttavana, että jo useamman vuoden jatkunut Iltalehden levikin kasvu näyttää muodostuneen trendinomaiseksi ja trendi näyttää jatkuvan, sillä kesä on ollut poikkeuksellisen hyvä.

-Tämä levikintarkastus käsitti vuoden kuusi ensimmäistä kuukautta. Heinä- ja elokuussa kasvutahti on olennaisesti kiihtynyt, Karhuvaara sanoi tiedotteessa.
(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat