Aktiivinen twiittaaja odottaa tulevia muutoksia pelolla

Mikroblogipalvelu Twitterin pörssilistautuminen tuo palveluun lisää mainontaa ja maksettuja tviittejä, ennakoi sosiaalisen median asiantuntija Harto Pönkä. Jos mainonta käy häiritseväksi, voi se ärsyttää käyttäjiä. Pönkä ei kuitenkaan usko, että Twitterille löytyy nopeasti korvaajaa, koska se täyttää nykyisen tehtävänsä hyvin.

– Twitter on nimenomaan viestintäväline linkkien jakamiseen. Aktiivisena twiittajana odotan vähän pelolla, mitä muutoksia siihen on tulossa, Pönkä sanoi.

Suomessa Twitterin suosio on ollut varsinkin tänä vuonna kasvussa, mutta aktiivisia käyttäjiä on vähän. Suomalaisia profiileja on noin puoli miljoonaa, mutta viikoittain twiittaa vain noin 20 000 – 30 000 suomalaista.

Yhdysvalloissa Twitterin suosio on kuluneen vuoden aikana laskenut ja aktiivisten käyttäjien määrä vähentynyt neljänneksen. Maailmanlaajuisesti käyttäjien määrä on kuitenkin noussut. Aktiivisia käyttäjiä on nyt noin 200 miljoonaa. Arviolta 40 prosenttia käyttäjistä vain seuraa toisten twiittejä, eikä koskaan twiittaa itse.

(MTV3 – STT)

Lue myös:

    Uusimmat