Aito Maito kasvattaa markkinaosuuttaan

Aito Maito Oy on saavuttanut 14 prosentin markkinaosuuden tuoremaitomarkkinoista. Tavoitteena on kasvattaa osuutta viidennekseen vuoteen 2000 mennessä. Aito Maito Oy on tamperelaisen Maito-Pirkan ja sotkamolaisen Kainuun Meijerin yhteinen markkinointiyhtiö.

Yhteenliittymä on lähes kaksinkertaistanut markkinaosuutensa neljässä kuukaudessa.Se markkinoi vuosittain noin 140 miljoonaa litraa tuoretuotteita.
-Tuotteita on saatu hyvin markkinoille varsinkin pääkaupunkiseudulla. Sen sijaan Pirkanmaan alueella markkinoille tulo on ollut työläämpää, sanoo toimitusjohtaja Jorma Hyrskyluoto Maito-Pirkasta.

Kahden itsenäisen meijerin yhteenliittymä on herättänyt varsinkin valiolaisessa leirissä pelkoja maidon hintasodasta. Hyrskyluoto ei kuitenkaan myönnä, että Aito Maito pyrkisi kovaan hintakilpailuun:
-Meidän tuotteemme eivät ole olleet vertailujen halvimpia.

Luomusarja täydentyy

Aito Maito haluaa profiloitua ympäristöystävälliseen suuntaan. Ekologisuuden mielikuvaa vahvistavat uudet luomutuotteet, jotka esiteltiin tänään. Aito Luomu Piimä ja Luomu Viili täydentävät tuotesarjaa, jossa aiemmin on ollut tarjolla kevytmaito ja kuohukerma.

Hyrskyluoto kertoo, että luomunimikkeitä tulee lisää lähikuukausina.
Uusien tuotteiden raaka-aineena on luomumaito, jota Osuuskunta Maito-Pirkka kerää 12 luomutilalta Pirkanmaalla. Määrä on aluksi 1,5 miljoonaa litraa vuodessa.
Meijerit pyrkivät vahvistamaan mielikuvaa ympäristönsuojelusta ja hyvästä laadusta rakentamalla laatuketjun, joka perustuu 14001-sertifikaatille. Työ on vielä kesken. (STT)

Lue myös:

    Uusimmat